Choď na obsah Choď na menu
Reklama
Reklama
 


Päť tibeťanov

 

Päť Tibeťanov.

 

Počuli ste už o tomto cvičení? Je pomerne jednoduché a môže ho cvičiť prakticky každý. Skladá sa z piatich jednoduchých cvikov, pričom každý z nich nesie určitý duchovný obsah a pomáha človeku pracovať s jeho energiou.

Uvolňovacie cvičenie – päť Tibeťanov
Toto cvičenie okrem iného posilňuje hlavné skupiny svalov, čo je prospešné pre silu a pružnosť tela.

Prvý Tibeťan
tibet
Postavte sa rovno, ruky rozpažte tak, aby boli rovnobežne so zemou, dlane smerujú dole, nohy sú vystreté.
Budete sa otáčať okolo svojej osi v smere hodinových ručičiek.
Cvičte postupne, pomaly a tak, aby sa vám nekrútila hlava.

Druhý Tibeťan
tibet1Ľahnite si na chrbát, ruky dajte pozdĺž tela dlaňami dole, nohy natiahnite. Pomaly sa nadýchnite a zdvihnite nohy čo najvyššie, tak aby tvorili s telom pravý uhol, chrbtom a panvou však nehýbte. Hlavu jemne skloňte smerom k hrudi. S výdychom sa vráťte do pôvodnej polohy.

Tretí Tibeťan
tibet2Kľakni si so vzpriameným telom. Opieraj sa o prsty na nohách. Rukami sa chyť za stehná (alebo si ruky opri o hrebeň bedrovej kosti vzadu).Skloň hlavu dopredu, bradu pritlač na hrudník. Zakloň hlavu aj chrbticu dozadu (ohýnaj len hrudné stavce nie bedrá). Opieraj sa o rukami o stehná. Zakloň sa len tak ďaleko ako ťa chrbtica pustí, nerob to násilne, lebo si ublížiš. Pri zakláňaní udržuj napäté svaly v oblasti chrbtice, najmä na krku, aby nedošlo k poškodeniu chrbtice. Pri výdychu sa vráť do východiskovej polohy (vzpriamená poloha).

Štvrtý Tibeťan
tibet3Sadnite si na zem a natiahnite pred sebou nohy vzdialené od seba približne 30 centimetrov. Dlane smerujú k podložke, bradu oprite o hruď a pomaly sa začnite zakláňať, dvíhajte trup a nohy ohnite v kolenách, ruky sú na mieste. Cvik sa podobá na klasický mostík. Keď ho dosiahnete, napnite všetky svaly, dýchajte však zhlboka, s výdychom sa vráťte do pôvodnej polohy.

Piaty Tibeťan
tibet4Ľahnite si na zem tvárou smerom k zemi, oprite sa o vystreté ruky, prsty na nohách sú zohnuté. Ruky aj nohy sú od seba vzdialené na šírku ramien, ruky aj nohy sú vystreté. Chrbtica je prehnutá nadol. Napnite sedacie svaly aby sa chránila bedrová časť chrbtice. Opatrne zakloňte hlavu čo najviac dozadu. Pri nádychu zdvihnite telo v bokoch aby vytvorilo obrátené písmeno „V“. Súčasne skloňte hlavu dopredu, bradu pritlačte na hrudník. Pri výdychu nechajte klesnúť telo do východiskovej polohy.

Cviky sa dajú cvičiť kedykoľvek cez deň. Odporúča sa cvičiť ráno alebo tesne pred spaním. Začnite najskôr s desiatimi opakovaniami každého cviku, hlavne cvičenie prispôsobte vlastným schopnostiam. Ideálne je opakovať každý cvik dvadsaťjedenkrát, počet netreba zvyšovať. K tomuto počtu sa postupne dopracujete.

Chcete skúsiť cvičenie päť Tibeťanov doma? Možno Vám ako inšpirácia poslúži video 

http://videoalbumy.azet.sk/5-tibetanov/UD4vHH9zrii4Qnn9/

Kniha – Päť tibeťanov

Séria Päť Tibeťanov vyžaduje iba trochu času a úsilia, dokáže však výrazne zvýšiť nielen fyzickú silu a pružnosť, ale aj duševnú bystrosť.

 

 

Stranka prevzata http://masaz.jagun.net/pat-tibetanov/

 

 
Reklama